Κυριακή, 6 Μαρτίου 2016

"ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ" - 6 ΜΑΡΤΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ(βίντεο)

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς όλων των σχολικών μονάδων της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, ιδέες και εμπειρίες, να ενημερωθούν ή και να προτείνουν τρόπους για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Ο σχολικός εκφοβισμός
αποτελεί ένα από τα σοβαρότερα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα, τα κρούσματα του οποίου εκδηλώνονται σε παγκόσμιο επίπεδο με διαφορετικούς τρόπους και ποικίλη ένταση. Ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα πιο σύνθετο φαινόμενο από το απλό πείραγμα και τσακωμό μεταξύ των παιδιών, και η διαφορά του εστιάζεται στην έντασή του, στην διάρκειά του, στην ανισορροπία δύναμης μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών και στη συναισθηματική επίδραση που έχει πάνω στα παιδιά. 

Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα φαινόμενο της σχολικής κοινότητας με δυσάρεστες συνέπειες στη ζωή των μαθητών, και έχει να κάνει με τη συστηματική, επαναλαμβανόμενη, εσκεμμένη και ανεπιθύμητη επιθετική συμπεριφορά που εκδηλώνουν ένα ή περισσότερα παιδιά ενάντια σε κάποιο άλλο παιδί εντός και εκτός σχολείου. Η ενδοσχολική βία περιλαμβάνει την εσκεμμένη πρόκληση δυσφορίας ή πόνου -σωματικού ή ψυχικού- στο θύμα και την επίδειξη δύναμης ή υπεροχής από το θύτη προς το θύμα. Αποτέλεσμα αυτής της συμπεριφοράς είναι τα παιδιά που γίνονται θύματα αυτού του σχολικού εκφοβισμού να νοιώθουν αρχικά φόβο, απόγνωση και να παρουσιάζουν τάσεις φυγής. Αισθάνονται ότι απειλούνται, τρομάζουν, αρνούνται να πάνε σχολείο και παρουσιάζουν συμπτώματα σχολικής φοβίας. Το παιδί που εκφοβίζεται βιώνει εκτός από τον φόβο, άγχος και ανασφάλεια, παρουσιάζει συμπτώματα χαμηλής αυτοεκτίμησης, κατάθλιψης και διάφορα ψυχοσωματικά προβλήματα όπως πόνο στην κοιλιά, κεφαλαλγίες, απομάκρυνση από κοινωνικές δραστηριότητες, γενικευμένη νευρικότητα ξαφνικές αλλαγές στη διάθεση με ξεσπάσματα θυμού, κλάματα, και κόπωση.


Η 6η Μαρτίου, παγκόσμια ημέρα κατά του ενδοσχολικού εκφοβισμού και ενδοσχολικής βίας αποτελεί μια ευκαιρία για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να ανταλλάξουν σκέψεις, ιδέες και εμπειρίες, να ενημερωθούν ή και να προτείνουν τρόπους για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας έχει ρόλο και ευθύνη για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού. Ο βαθμός εμπλοκής κάθε μέλους, σχετίζεται τόσο με την ιδιότητά του, όσο και με τη σοβαρότητα, τη συχνότητα και την ένταση του κάθε περιστατικού εκφοβισμού. Το κάθε μέλος έχει και διαφορετικό ρόλο να επιτελέσει, αφού άλλος είναι ο ρόλος και η ευθύνη του διευθυντή του σχολείου, άλλος του δασκάλου, άλλος των συμμαθητών και άλλος των γονιών. Ωστόσο, όλοι θα πρέπει να συνεργαστούν σε ένα πλαίσιο παράλληλων και αλληλένδετων δράσεων. 


Μερικές μορφές εκφοβισμού

•    Σωματικός: φυσικός τραυματισμός ή απειλή τραυματισμού προς κάποιον. Εκδηλώνεται με σπρωξίματα, σκουντήματα, αγκωνιές, γροθιές και κλοτσιές, τρικλοποδιές, χτυπήματα με αντικείμενα, τσιμπήματα και δαγκωνιές, περιορισμό του άλλου μέσω σωματικών πρακτικών.

•    Λεκτικός: συστηματική χρησιμοποίηση υβριστικών εκφράσεων, φραστικών επιθέσεων, προσβολών και απειλών, αγενών σχολίων και ειρωνείας, χρήση παρατσουκλιών.

•    Εκφοβισμός με εκβιασμό: εκούσια απόσπαση χρημάτων ή προσωπικών αντικειμένων, η οποία συνοδεύεται από απειλές ή και τον εξαναγκασμό σε αντικοινωνικές πράξεις.

•    Έμμεσος ή κοινωνικός: προσπάθεια για κοινωνική απομόνωση ή αγνόηση ατόμου, για άσκηση επιρροής στην ομάδα των συνομηλίκων ώστε να αισθανθούν αντιπάθεια για κάποιο συγκεκριμένο συμμαθητή τους, διάδοση κακόβουλων φημών και ψευδών.

•    Ηλεκτρονικός: αποστολή απειλητικού ή υβριστικού υλικού μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, των υπηρεσιών MMS και SMS που παρέχουν τα κινητά τηλέφωνα και των διαδικτυακών τόπων κοινωνικής δικτύωσης, χρήση ή παραποίηση των προσωπικών δεδομένων κάποιου ατόμου, αποκλεισμός του από μια δικτυακή ομάδα, κλήσεις στο κινητό του από άγνωστο νούμερο.
•    Ρατσιστικός: διάδοση αρνητικών σχολίων εξαιτίας της καταγωγής, της κοινωνικής τάξης, της οικονομικής κατάστασης, της διαφορετικότητας.

•    Σεξουαλικός: υβριστικά σχόλια, σκίτσα και γκράφιτι με σεξουαλικό περιεχόμενο, ανήθικες χειρονομίες, ανεπιθύμητο άγγιγμα, μέχρι και σοβαρές σεξουαλικές επιθέσεις. 



"ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ".....





ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΟΥ ΜΑΡΜΑΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...